Sveriges dyraste motorcykel finns på Blocket. En svensk handlare får möjligheten att sälja Ducatis signerade specialmodell för 950 000 kronor.
– Den tillverkas bara i 163 exemplar och finns fortfarande att beställa, säger Daniel Forslycke på Desmo Motor i Stockholm.
Ducatis Panigale V4 Tricolore är en av världens snabbaste hojar. Den italienska motorcykeln har en V4 med 215 hästkrafter. Den är utvecklad för Moto GP men har också en landsvägskusin som alla med pengar kan få köra.
– Det är egentligen en motorcykel att tävla med. Det är inte någon 20-åring som kommer in och köper en sådan här hoj, utan faktiskt oftare medelålders män.
Desmo Motor är Sveriges främsta återförsäljare av Ducati. Därför har de fått möjligheten att sälja två av världens mest exklusiva motorcyklar som bara tillverkas i en mycket begränsad upplaga. Den mest exklusiva kostar 950 000 kronor – men det finns också en version för 600 000 kronor.
– Den här byggs i 1000 stycken exemplar och kostar 600 000 kronor. Jag står och tittar på den just nu faktiskt. Det är en väldigt speciell hoj som är otrolig att köra med unika detaljer.


Dessutom säljer Desmo Motor en ännu mer exklusiv Ducati. Panigale V4 Tricolore Italia byggs bara i 163 stycken exemplar och kostar 950 000 kronor. Det är Sveriges just nu dyraste motorcykel till salu.
– Den har signerats av Franscesco Bagnaia som vann Moto GP för Ducati förra året och den har några ytterligare detaljer som är speciella.
Det här är den ultimata motorcykeln för dig som drömmer om att susa fram på tävlingsbanan. Däremot ska man inte ge sig på den som nybörjare. Här krävs det mångårig erfarenhet för att kunna hantera de nästan otämjbara krafterna.
– Jag bad min chef om vi kunde ta hem en sådan. Men han sa nej. Däremot kan man beställa ett exemplar genom oss. Det finns fortfarande kvar.

Det kommer ofta in spekulanter för att titta på Ducatis Panigale V4 Tricolore. Men de flesta kan bara drömma om att köpa den.
– Alla är intresserade och vill ha en sådan här. Men sedan är det inte alla som kan köpa den. Inte förrän pengarna sitter på kontot vet man om den är såld, avslutar Daniel Forslycke.
Han har själv fått möjligheten att provköra en sådan här monsterhoj. Det var ett ögonblick som etsade sig fast i minnet för evigt.
– Man sitter väldigt bra och bromsarna är helt otroliga. Detsamma gäller elektroniken, jag skulle vilja säga att allt på den här motorcykeln är perfekt.
Man skulle kunna tro att den här motorcykeln i Sverige är som att cykla uppför Kilimanjaro. Men det finns faktiskt ett exemplar här.
– Nej, jag tror faktiskt att det har sålts en sådan här i Sverige tidigare, avslutar Daniel Forslycke.
LÄS MER:

Andreas Jemn är journalist och författare.