Volvo startar dokusåpa – med Hollywood-stjärnan

Volvo startar dokusåpa – om bilägare. Hollywood-stjärnan Adam Scott har huvudrollen. 
– Volvo Cars har skapat något alldeles speciellt här genom att fånga dessa känslosamma berättelser och fira ett unikt sätt vi knyter an till varandra, och jag är hedrad över att få lägga till min egen familjehistoria till den, säger stjärnan. 

Volvo tar bilreklam ett steg vidare med sina nya dokumentärserie: The Family Car: An American Love Story. I stället för traditionella reklamfilmer släppa de en tv-serie på Amazon Prime och Youtube. I serien i fyra avsnitt får vi följa flera olika familjer och deras Volvobilar.

Severance-stjärnn Adam Scott och hans dotter Frankie spelar huvudrollerna i serien. 
–  Familjebilen är mer än bara ett transportmedel – det är där några av de mest meningsfulla samtalen och upplevelserna i våra liv utspelar sig, säger Adam Scott.

Adam Scott är känd bland annat från tv-serien ”Severance” och en rad filmer.

Serien är ett nytt sätt att gifta ihop underhållning och reklam. Den har utvecklats tillsammans med Amazon Ads Brand Innovation Lab. Regissör är Chris Wilcha (Flipside) och bakom bilderna finns filmfotografen Igor Martinović (House of Cards, Black Rabbit).

Första avsnittet kan ses på Youtube 7 november och satsningen avslutas med en specialfilm som streamas den 12 december på Prime Video.
LÄS MER:

Dela med dig av Carup

Senaste nytt