Hjärnan bakom hyllade Zlatan-filmerna lämnar Volvo Cars

Hjärnan bakom Volvos hyllade Zlatan-reklam lämnar företaget. Per Carleö var även med och tog fram filmerna med Swedish House Mafia, Robyn samt den poetiska Vintersagan. 
– Det har varit en fantastisk tid tillsammans med duktiga kollegor, samarbetspartners, Volvohandlare och kunder, säger Per Carleö. 

Per Carleö, Avgående marknadsdirektör Volvo Car Sverige

Enligt Dagens Industri och Resumé har det varit internt missnöje på Volvo Cars Sverige över att den hyllade Per Carleö har petats. Hans plats i ledningsgruppen övertogs av Katarina Adamsson, numera chef för kundupplevelse. Nu kommer nyheten att han lämnar bolaget helt och hållet, enligt ett pressmeddelande från Volvo Cars. 

Volvo uppger att Per Carleö själv väljer att lämna rollen som marknadsdirektör efter 15 år på företaget. Per Carleö har enligt Volvo starkt bidragit till flera försäljningsrekord och Volvos numera starka ställning som premiumvarumärke i Sverige. Han har bland annat varit med och utvecklat kampanjerna under beteckningen Made by Sweden med Swedish House Mafia, Zlatan och Robyn samt den poetiska Vintersaga som är en hyllning till den svenska folksjälen och naturen.
-Jag vill tacka Per för hans fantastiska engagemang och dedikerade arbete och önskar honom all lycka framåt, säger Jon Wakefield, VD på Volvo Car Sverige.

Per Carleö slutar sin anställning i september. 
– Jag har haft förmånen att ha fått arbeta i flera olika roller på Volvo Cars och är både glad och stolt över varumärkets utveckling under de senaste åren. Efter 15 år känns det nu som en bra tidpunkt att lämna över stafettpinnen. Det har varit en fantastisk tid tillsammans med duktiga kollegor, samarbetspartners, Volvohandlare och kunder, säger Per Carleö.

https://youtu.be/oqUvhLNgqsA