Här förstörs superbilar för 40 miljoner kronor i krocktestet.
Två exemplar av Rimac C_Two med 2000 hk krossas mot barriärerna.
Men superbilen skötte sig bra och kan snart vara godkänd för vägarna.
När den kroatiska tillverkaren av elektriska hyperbilar Rimac Automobili krocktestar sina bilar blir det dyrt. En masstillverkare som Volvo kanske kan krocktesta 100 bilar, men om varje bil är värd 20 miljoner kronor måste man jobba mer effektivt.
Men inför produktionsstarten planerar Rimac att förstöra 11 av sina 13 prototyper med en toppfart på 415 km/h. Det betyder att bilar för 220 miljoner ska krossas. Nästa år ska bilen börja produceras på riktigt och rulla ut på vägarna.
I det senaste krocktestet skickas Rimac i krockbarriären i 56 km/h och det provet klarar hyperbilen utan problem. Hittills har två bilar tillsammans värda 40 miljoner mosats.
– Detta test används oftast för kalibrering av fasthållningssystem och naturligtvis för att validera beteendet hos krockdockorna, säger maskiningenjören Petar Marjanovic.
Resultaten var som Rimac hade förväntat sig efter att ha gjort datormodelleringar av krockar med bilen. Kupén förblev helt intakt trots att bilen värd 20 miljoner blev totalförstörd.
Rimac C Two visades för första gången på Genèvesalongen 2018, och nästa år startar tillverkningen av den elektriska hyperbilen. Effekten blir 2000 hk och bilen ska klara 415 km/h. Accelerationen upp till 100 km/h blir något utöver det vanliga: 1,85 sekunder. Batteriet är på hela 120 kWh och ger en räckvidd på 65 mil. C Two kommer bara att byggas i 150 exemplar.
Maths Nilsson är motor- och ekonomijournalist och grundare av Carup, har mångårig erfarenhet från stora mediehus och tidningar. Mer information och kontaktuppgifter