Jänkare mot jänkare, muskler mot muskler.
Nya Corvette C8 möter Mustang Shelby GT500 i det amerikanska prestigeracet.
– Två av de hetaste amerikanska bilarna som kommit i år och de kostar ungefär lika mycket, säger programledarna Thomas och James.
I videon kan du se vilken bil som är snabbast.
Dragrace är en populär kategori på Youtube. Det finns otaliga filmer att välja på där hyperbilar och familjemodeller får mäta sig mot varann.
Nu har ett riktigt prestigerace ordnats, mellan de två omskrivna och hyllade amerikanska muskelbilarna Corvette C8 och Mustang Shelby GT500.
Thomas och James på kanalen Throttle House rattar varsin bil och gör förstås allt för att slå varann.
Den Corvette som Thomas rattar har Z51 Performancepaket- det ökar motoreffekten till 503 hästkrafter från 497, men toppfarten sjunker faktiskt några kilometer till 296 km/h. Anledningen är att paketet innehåller aerodynamiska komponenter som skapar mer downforce, men höjer luftmotståndet. Det har också större bromsar och mer utrustning som väger mer.
Men även en basutrustad Stingray är sensationellt snabbt med tanke på att prislappen i USA endast är cirka 550 000 kronor.
Stingray-modellen har fått en ny 6,2-liters V8-motor på 497 hk och 630 Nm. En åttaväxlad dubbelkopplingslåda ser till att alla hästkrafterna kommer till bakhjulen.
Accelerationen upp till 100 km/h ska gå på under tre sekunder. GM anger under tre sekunder upp till 60 mp/h, vilket motsvarar 96 km/h. Det innebär att den nya basmodellen får samma prestanda som den gamla ZR1 med 785 hk hade samma prestanda.
Och Mustang Shelby GT500 är den mest kraftfulla gatlegala bil som Ford någonsin byggt, med en stor kompressormatad 5.2-liters V8 som producerar 760 hästkrafter.
”Den mest effekttäta kompressormatade produktions-V8:an i världen” har Ford stolt förklarat.
Det var ju givet att det måste klia i gasfoten hos entusiasterna och att det skulle vara en tidsfråga innan de första dragracefilmerna hamnade på Youtube.
Så hur gick racet?
Om du inte orkar se hela videon kan vi avslöja att herrarna fick vinna varsitt lopp.
Och det går alldeles utmärkt för båda bilarna att sladda i kurvorna, till Thomas och James stora förtjusning.
Maths Nilsson är grundare av Carup.