Har du också undrat hur en en Koenigsegg skulle se ut som långtradare? Jaså, inte.
FleetLogging.com har funderat mycket på hur vår svenska hyperbil och sex andra superbilar skulle se ut som lastbilar.
Titta och njut – här är resultatet.
Får det lov att vara en Ferrari eller Koenigsegg på 37 ton? Sajten Fleetlogging.com har tagit fram fantastiska skisser på hur sju olika superbilar skulle te sig om de släpptes som långtradare. Resultatet är ganska otroligt.
Vår svenska Koenigsegg skulle verkligen inte göra bort sig som tungt dragfordon, men frågan är om McLaren inte är allra snyggast? Ja, Volvo Lastvagnar får se upp så de inte får konkurrens av superbilstillverkna.
1 Aston Martin
Lyxig, snabb och exklusiv, Aston Martin håller stilen som långtradare. Den här tradaren är baserad på den famösa DB11-modellen. Grillgallret och strålkastarna är lätta att känna igen. 0-95 km/h sägs på 3,7 sekunder. Kan en långtradare ha V12:a?
2. Ferrari
Den tyngsta Ferrarin någonsin är baserad på Ferrari Portofino. Fälgarna håller god Ferrari-stil, men bilen är lite mindre än en vanlig långtradare.
3. Koenigsegg
Vår svenska hyperbil Koenigsegg håller verkligen stilen som långtradare. Med 1500 hk kan den betvinga den tungaste last som går att hitta. Bilen är baserad på Agera och vindrutan och dess stående torkararm är lätt igenkänneliga. Namnet? Dramera, förstås.
4. Lamborghini
Steget från en Urus suv till en långtradare är ju mindre än för en supersportbil. För Lamborghini som började som traktortillverkare är det här nästan hemmplan. Långtradare känns nästan som ett naturligt steg efter suv:ar.
5. McLaren
Självklart ska en lastbil från McLaren ha den klassiska oranga lackeringen. Bilen är baserad på McLaren 720, och visst är det här den snyggaste lastbilen?
6. Pagani
Zonda Tricolore var utgångspunkten när Paganin gjordes om till långtradare. Vi är lite tveksamma till formen på släpet, eller är det kanske en gatsoparbil?
7 W Motors
W Motors har bara tillverkat två hyperbilar Lykan Hypersport och Fenyr Supersport. Den första visas i filmen Fast and Furious 7. Som lastbil har den inte mindre än 22 hjul.
Maths Nilsson är motor- och ekonomijournalist och grundare av Carup, har mångårig erfarenhet från stora mediehus och tidningar. Mer information och kontaktuppgifter