Kia byter ut sin logotyp efter succéåret 2020

Kia blev Sveriges tredje största bilmärke under 2020. 
Nu satsar märket på nytt och byter logotyp och motto. 
– Vår målsättning är att 80 procent av Kia-nybilsförsäljningen under 2021 ska vara laddbar, säger Peter Himmer, VD Kia Motors Sweden.

Kias nya elbilsplattform.

Kia kan blicka tillbaka på ett bra år i Sverige under 2020 trots pandemin. Fför fjärde året i rad är Kia Sveriges tredje största bilmärke. Dessutom lyckades man öka marknadsandelen till 8,6 procent. Under 2021 är målet att 80 procent av alla nya Kia ska vara laddbara. 

Kia passar samtidigt med det nya årets intåg på att släppa en ny logotyp. Dessutom byter de ut det gamla mottot ”Power to surprise” till ”Movement that inspires”. Kanske är inte kunderna så överraskade av bilarna längre?

Syftet med den nya logotypen sägs vara att symbolisera de värderingar och upplevelser Kia erbjuder till kunderna i form av framtida produkter och tjänster. 

– Den nya logotypen representerar Kias vilja att förändra och driva innovation, säger Ho Sung Song, President & CEO för Kia.