Ägaren hann bara köra sin nya Cybertruck 5 mil innan den gick sönder. Det visade sig att pickupen läckte kylarvätska. Något som Tesla först hävdade inte täcktes av garantin.
Förväntningarna var förmodligen väldigt höga, när den nya Cybertrucken lämnades av hos sin nya ägare. Men mötet med den nya pickupen blev inte riktigt som önskat. Bilen levde inte alls upp till förväntningarna eftersom Cybertrucken började läcka kylarvätska redan efter att ägaren bara kört 5 mil.
Ägaren som förstås ville ha bilen lagad så fort som möjligt vände sig direkt till Tesla, eftersom ägaren tog för givet att skadan täcktes av garantin. Men till sin stora förvåning hävdade Tesla att läckageskador på kylsystemet inte täcks av garantin, trots att ägaren endast kört bilen 5 mil.
Efter ett par väl valda ord på telefon med Tesla skickade de till sist en bärgningsbil. Ägaren tog till internet för att dela med sig av sin frustration och sin köpupplevelse. På ett Tesla-forum, under rubriken “35 Miles Until Cybercrap”, lät ägaren meddela att Tesla minsann nekat honom garanti trots att den dyra och mycket lyxiga bilen inte kört längre än 5 mil.
Uppmärksamheten verkar ha gett önskat resultat, för dagen efter löstes alla problemet, enligt Carscoops.
– Tesla fixade pickupen idag och tvättade den. Fick tillbaka det till mig vid stängningstid. De var fantastiska. Allt gick perfekt. Jag måste säga att jag blev imponerad. Mycket bra kundservice idag. Jag är nöjd och lastbilen är fantastisk.
LÄS MER:
Elis Kalmér är examinerad journalist och har bland annat arbetat på SVT och Värmlands Folkblad.