Volvo Cars köper annonser för fem miljarder kronor per år. Nu ser man över sina reklamköp och om mediebyrån Mindshare ska få fortsätta.
Volvo Cars är ett av de svenska företag som köper mest reklam på världsmarknaden. Varje år spenderar Volvo omkring fem miljarder kronor globalt på olika sorters annonser, enligt Comvergence. Ända sedan 1999 har mediebyrån Mindshare fått sköta Volvo Cars reklaminköp. Men nu kan det vara nya tider på väg, uppger Campaign.
– Vi har uppnått rekordresultat i kärnrörelseresultat, intäkter och global försäljning. Därför är det viktigt att vi regelbundet ser över vår byråmodell och byrårelationer för att säkerställa att vi kan stödja vår verksamhet med lämplig teknik, smidighet och snabbhet, uppger en talesperson för Volvo Cars till Campaign.
LÄS MER:
Maths Nilsson är motor- och ekonomijournalist och grundare av Carup, har mångårig erfarenhet från stora mediehus och tidningar. Mer information och kontaktuppgifter