Polestar lyckades öka sin försäljning med 76 procent jämfört med första kvartalet ifjol, som dock var katastrofalt.
– Vi är på rätt väg och gör rätt saker, säger vd Michael Lohscheller.
Hårt pressade elbilstillverkaren Polestar lyckades prestera ett bättre första kvartal än förra året. Försäljningen landade på 12 304 elbilar. Det är en uppgång på 76 procent jämfört med samma kvartal ifjol, som dock var svagt. I Sverige var ökningen 62,2 procent. Försäljningen ligger dock långt ifrån bolagets tidigare mål på 100 000-tals bilar per år.
– Jag är nöjd med de framsteg vi gör när det gäller att transformera vår kommersiella verksamhet. Med en mer aktiv säljmodell, fler retail-partners och attraktiva bilar, levererar vi resultat. Samtidigt bevakar vi och utvärderar det volatila geopolitiska läget och kommer att anpassa oss efter behov, säger Polestars vd Michael Lohscheller.

LÄS MER:

Maths Nilsson är motor- och ekonomijournalist och grundare av Carup, har mångårig erfarenhet från stora mediehus och tidningar. Mer information och kontaktuppgifter