Koenigsegg släpper en modekollektion tillsammans med svenske rapparen Yung Lean och Chimi. Nu kan du köpa glasögon i titan från Koenigsegg Jesko och en jacka gjord av metall.
De tre internationellt framgångsrika svenska varumärkena Koenigsegg, Yung Lean och Chimi slår sin påsar ihop i ett modesamarbete. De släpper den exklusiva kollektionen Forca-G som är racinginspirerad och frontas Yung Lean.
Nu kan du köpa solglasögon som är gjorda i samma titanmaterial som används i Koenigsegg Jesko. Brillorna görs i en upplaga på 300 exemplar. En ganska hård jacka i 60 procent metallfiber ingår också i kollektionen. Endast 75 exemplar tillverkas. Solglasögonen kostar 5000 kronor, jackan går loss på 15 000 kronor.
Yung Lean är inte så omtalad i Sverige, men rapparen har runt en halv miljard spelningar på Spotify och en följarskara på 1,2 miljoner på Instagram. Hans låt Ginseng Strip 2002 blev förra årets mest spelade på TikTok.
– Kollektionen ska fånga samma skönhet som uppstår i hastigheten av att köra en Koenigsegg-bil. Dessutom är det ett privilegium att ha Yung Lean som ansiktet utåt för kollektionen, som inte bara är en global svensk superstjärna, utan en verkligt autentisk gåta, säger Chimis grundare Charlie Lindström i ett pressmeddelande.
Maths Nilsson är motor- och ekonomijournalist och grundare av Carup, har mångårig erfarenhet från stora mediehus och tidningar. Mer information och kontaktuppgifter