Volvo Cars har fått en ny global markandschef. Gretchen Saegh-Fleming som varit toppchef inom skönhetsjätten L’Oréal ska styra Volvos reklam från USA.
– Vår familj har varit kund till varumärket i många år, säger Gretchen Saegh-Fleming.
Gretchen Saegh-Fleming kommer att leda Volvo Cars globala marknadsföringsteam från och med den 3 juli.
– Hon kommer att ansvara för att bidra till vår tillväxtresa och fördjupa den känslomässiga kopplingen som Volvo Cars har med konsumenterna. Hon kommer också att spela en nyckelroll i att stödja vår övergång till att öka vår onlineverksamhet och direkta konsumentrelationer, uppger Volvo Cars i ett pressmeddelande.
Gretchen Saegh-Fleming kommer med erfarenheter från andra branscher än bilar. Hon har varit kommersiell chef för fitnessföretaget Hydrow. Innan dess var hon under åtta år toppchef på amerikanska L’Oréal med 30 olika varumärken inom skönhetsbranschen.
– Jag är verkligen stolt över att få börja hos Volvo Cars! Vår familj har varit kund till varumärket i många år, och jag ser nu fram emot att träffa mina nya kollegor över hela världen. Tillsammans, som ett globalt marknadsföringsteam, kommer vi att hjälpa till att positionera företaget för en lönsam, framgångsrik och spännande framtid, säger Gretchen Saegh-Fleming.
Maths Nilsson är motor- och ekonomijournalist och grundare av Carup, har mångårig erfarenhet från stora mediehus och tidningar. Mer information och kontaktuppgifter